Storing Londonse OV-Chipkaart

In het artikel London commuters 'face card woe' meldt de BBC dat een urenlange storing ervoor gezorgd heeft dat reizigers gratis konden reizen, maar andere reizigers niet meer konden uitchecken (met een boete als gevolg) en sommige passen in zijn geheel niet meer functioneren.

Thousands of people using London's public transport network may find their electronic Oyster card no longer works after a fault hit the system. The system was inoperable for at least five hours on Saturday. Some cards used during that time have since stopped working or incurred a fine.

It follows a computer fault which lasted from about 0530 BST to 1030 BST on Saturday, rendering cards inoperable, although several bus routes across the city were still unable to read cards much later in the day. Ticket barriers were left open while the problem persisted to allow passengers pass through without delay.

Any passenger who entered the underground or DLR system while the system was down and finished their journey after it was repaired may be charged the maximum fare.

Webwereld noemt in Storing vloert Londonse OV-chipkaart het aantal kaarten dat vervangen zou moeten worden:

Daarnaast blijken sinds de storing diverse kaarten niet meer te werken en moeten deze vervangen worden. Ook het opladen van kaarten functioneerde niet naar behoren: het geld werd wel van de rekening afgeschreven, maar niet als tegoed aan de kaart toegevoegd. Transport for London, het overheidsbedrijf achter de Oyster Card, zegt in een verklaring de kaarten gratis te vervangen. Naar schatting moeten er tot 60.000 nieuwe kaarten worden uitgegeven. Klanten bij wie ten onrechte kosten in rekening zijn gebracht, krijgen deze vergoed. Voor verloren tegoeden wordt nog een oplossing gezocht.